پرش لینک ها

همه چیز در مورد دوربین مدار بسته بیمارستان

دوربین مدار بسته بیمارستان می تواند از کارکنان و بیماران در برابر نقض امنیت و دعوا های به وجود آمده مراقبت کند و این دوربین مدار بسته هم چنین میتواند شواهدی را جمع آوری کند که برای افزایش بهره وری و جلوگیری از ادعا های نادرست استفاده میشود. برندهای بسیاری در جهان از جمله داهوا، هایک ویژن، یونی ویو و…  اقدام به ساخت این دوربین ها میکنند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن میخواهیم با ویژگی های این دوربین بیشتر آشنا شویم.

نصب دوربین در بیمارستان

نصب دوربین مدار بسته جهت کنترل دقیق تر در بیمارستان ها و مراکز درمانی مناسب ترین و مطلوب ترین ایده می باشد. با توجه به نگرانی های اصلی مدیران این گونه مجموعه ها که میزان هزینه ها, ماندگاری و حفظ کیفیت تجهیزات خریداری شده و هم چنین حساسیت بالای بیمارستان و مراکز درمانی می باشد, پیشنهاد ما به شما استفاده از برند های اصلی و معتبر موجود در بازار می باشد. نظر به فراگیر شدن نصب دوربین مدار بسته آنالوگ در بیمارستان ها و مراکز درمانی, باید به هنگام انتخاب نوع سیستم دوربین مدار بسته به این نکته اشاره کرد که معمولاً بعضی از نیاز های خاص کاربران را, این نوع از دوربین های مدار بسته در خصوص رزولوشن و وضوح تصویر بسیار بالا در برخی از موارد که به دیدن جزئیات خاص با دقت بسیار بالا نیاز باشد, برآورده نمی کنند, از این رو گزینه مناسبی که جهت پوشش این گونه نیاز ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد, دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا دیجیتال اچ دی می باشد. نصب دوربین مدار بسته جهت مشاهده بیماران و پرسنل شاغل در این مراکز درمانی یکی از مهم ترین کاربرد های نصب دوربین مدار بسته در بیمارستان ها می باشد, بنابراین باید چندین دوربین مدار بسته در راهرو ها و مراکز تردد پرسنل و بیماران نصب شود, ورودی درب اصلی این مراکز و هم چنین ورودی های اصلی هر بخش دیگر حائز اهمیت جهت نصب دوربین مدار بسته می باشد که می بایست یک دوربین جداگانه برای آن تعبیه شود

راهنمای استفاده از دوربین مدار بسته بیمارستان

دوربین مدار بسته بیمارستان

در ادامه نکات کلیدی را بیاهم بررسی میکنیم که در هنگام نصب دوربین مدار بسته بیمارستان باید در نظر بگیرید.همچنین، چنانچه قصد خرید دوربین مداربسته دارید میتوانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

  • محل نصب دوربین مدار بسته بیمارستان: 

در نظر داشته باشید که نصب سیستم ها نظارتی در تمام بیمارستان ها امری لازم و ضروری است. چراکه بیشترین تمرکز بیمارستان ها حفظ جان بیماران و توجه به رویه محل نگهداری داروها مخصوصا داروهای مخدر، بخش نگهداری از نوزادان، ورودی های عمومی، راهرو ها و اتاق های انتظار می باشد.

  • سیستم های آنالوگ قدیمی:

در نظر داشته باشید که هنوز در برخی از بیمارستان ها از سیستم های نظارت تصویری آنالوگ قدیمی استفاده می شود. زیرا به روز رسانی سیستم های نظارتی هزینه بر بوده و صرف این هزنیه برای به روز رسانی تمام دوربین ها در یک بیمارستان ممکن است امکان پذیر نباشد. همین امر موجب شده است تا بیمارستان ها همچنان از سیستم های آنالوگ قدیمی استفاده کنند.

  • محدودیت های حریم شخصی در دوربین مدار بسته بیمارستان :

دوربین بیمارستان

دوربین مدار بسته بیمارستان مسائلی چون حفظ حریم خصوصی بیماران و محافظت از اموال و حفظ حریم شخصی انان را همواره در نظر دارند و این امر را امری مهم و ضروری می دانند.

  • زمان ذخیره سازی : 

زمان ذخیره سازی تصاویر در دوربین های مصرفی بیمارستان ها به صورت 24 ساعته و دائمی است.

  • یکپارچه سازی سیستم ها:

دقت داشته باشید که در بیمارستان ها اغلب یکپارچه سازی سیستم های تظارتی امر معمولی نبوده و سیستم هایی نظیر مدیریت بخش نوزادان و تماس اضطراری پرستاران بیشتر مورد توجه می باشند.

  • فضای ذخیره سازی در دوربین مدار بسته بیمارستان: 

معمولا زمان در نظر گرفته شده برای فضای ذخیره سازی بیمارستان ها 30 روزه است و در واقع محدودیت زمان برای ذخیره سازی وجود دارد.

دوربین مدار بسته بیمارستان

دوربین بیمارستان

دوربین مدار بسته بیمارستان تکنولوژی نظارت تصویری بر اماکن و اتاق های بیمارستان می باشد که علاوه بر نظارت تصویری قابلیت کنترل تصاویر از راه دور را دارد. یکی از فواید آشکار نصب دوربین مدار بسته از فعالیت پزشکان در اتاق عمل می باشد که طی سال های اخیر بر اثر حوادث و رخداد هایی که مربوط به روابط نا مشروع انجام شده از سوی پزشکان انجام شده رخ داده شده است. می تواند نصب دوربین های مدار بسته به کاهش این نا امنی ها کمک کند. نصب دوربین مدار بسته در بیمارستان در تمام قسمت های آن می تواند باعث جلوگیری از جرم و جنایات شود و هم چنین باعث  دیدن و نظارت بر بیماران دردسر ساز و جلوگیری از بازدید کنندگان غیر مجاز می شود. حضور دوربین مدار بسته در بیمارستان و ساختمان های مربوط به آن می تواند باعث نظارت بر کارگر های بیمارستان شود و نظارت بر آن ها می تواند باعث بهره وری بیشتر کارگر ها شود. در جایی که بیماران و بازدید کنندگان به دروغ گواهی به زخمی شدن خود در بیمارستان می دهند با نصب دوربین های مداربسته در بیمارستـان شما می توانید شواهدی از طریق فیلم های ضبط شده جمع آوری کنید و این ادعا های نادرست را رد کنید و همین امر باعث صرفه جویی بیمارستـان از بیمه گران بی جا برای این مدعیان می شود. کارشناسان شرکت نگاکو در زمینه دوربین مدار بسته می توانند شما را راهنمایی نمایند.

مزایای نصب دوربین مدار بسته در بیمارستان

افزایش امنیت

"</p

بیمارستان ها از جمله شلوغ ترین و پر ترددترین محیط ها هستند. پس کاملا بدیهی است که نصب دوربین مداربسته تا چه میزان می تواند در جلوگیری از وقوع جرایم و حفط امنیت کارکنان و بیماران تاثیرگذار باشد. از طرفی با جلوگیری از ورود افراد متفرقه به بخش های مختلف و مراقبت و نظارت بر احوال بیماران خاص موجبات افزایش امنیت محیط را فراهم می کند.

بهبود بهره وری کارکنان

از دیگر مزیت های قابل توجه نصب دوربین در بیمارستان ها افزایش بهره وری کارکنان بیمارستان است.

جلوگیری از ادعا های دروغین

در بیمارستان ها بسیار پیش می آید که افراد ادعا می کنند که تجهیزات بیمارستان موجب آسیب یا جراحت در آنها شده است، در چنین شرایط است که تصاویر ضبط شده دوربین ها به عنوان مدرک تصویری و معتبر می‌تواند در اثبات صحت این ادعا کمک کننده باشند.

حل اختلافات پیش آمده میان کارکنان

پرسنل زیادی در بیمارستان ها در بخش های مختلف کار میکنند ازآنجایی که دوربین ها در بیمارستان به صورت دائمی و 24 ساعته تصاویر را ضبط میکنند، بروز هر گونه اختلاف و مشاجره بین افراد توسط دوربین ها به ثبت می رسد و حل اختلافات در این زمینه به راحتی انجام می شود.

  • نظارت لحظه به لحظه بر محیط
  • امکان کنترل از راه دور
  • ذخیره سازی دیجیتالی

معایب نصب دوربین در بیمارستان ها

متکی شدن بیش از حد به سیستم: درست است که سیستم های نظارتی بخش مهمی از برنامه امنیتی بیمارستان ها هستند، اما بسیار مهم است که تعداد مناسبی پرسنل امنیتی نیز حضور داشته باشند. تا بیش از حد به دوربین ها وابسته نشوید

حریم خصوصی: سیستم های نظارتی همانطور که بالاتر عنوان کردیم، موثر ترین ابزار برای نظارت بر بسیاری از بخش های حیاتی بیمارستـان ها است، اما هنگام تعیین مکان نصب دوربین مدار بسته، باید مکانی را در نظر بگیرید که حریم خصوصی بیمار را از بین نبرد.

تنظیم صحیح دوربین مدار بسته بیمارستان: دقت کنید که چنانچه اتصالات دوربین مدار بسته بیمارستان دستکاری شده باشد و یا به هر دلیلی آسیب ببیند، سیگنال ویدیویی از بین می رود. در نتیجه سایر اقدامات امنیتی برای ایجاد یک سیگنال قطع شده نیز باید انجام شود.

اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x