پرش لینک ها

معرفی قسمت های مختلف دوربین مدار بسته

در مقالات قبلی درباره کاربرد دوربین مدار بسته، انواع آنها و همچنین فواید و دلایل استفاده از این دوربین ها صحبت کردیم در این مقاله سعی داریم با توضیح کامل ابزار موجود در این دوربین ها و نحوه کاربرد آنها را بیان کنیم.

قسمت های یک دوربین مدار بسته

دوربین

نقطه آغاز برای هر یک از دوربین های مدار بسته تلویزیونی مسلما دوربین است. دوربین ها تصاویر را ایجاد می کنند که به موقعیت کنترل فرستاده شوند. این تصاویر توسط لنزهای تعبیه شده در جلوی دوربین مدار بسته تلویزیونی ضبط و به تصویر کشیده می شوند.

مانیتور

تصویر گرفته شده توسط دوربین باید در موقعیت کنترل دوباره ایجاد شود و با استفاده از صفحه نمایشگر (مانیتور) تصاویر نمایش داده می شوند. مانیتور این نوع دوربین ها دقیقا مشابه گیرنده تلویزیونی است.

سیستم دوربین مداربسته ساده

ساده ترین سیستم دوربینی است که به مستقیما از طریق کابل هم محور با جریان برق به مانیتور دوربین وصل می شود. این جریان در دوربین، نیروی برق تولید می کند و سپس خروجی ها برای انتقال اطلاعات از دوربین به مانیتور را با هم یکی کرده و به این ترتیب بهترین توالی از طریق دوربین برای ارسال کلیه موارد ضبط شده صورت می گیرد.

جریان برق اصلی سیستم دوربین مدار بسته تلویزیونی

یک دوربین مدار بسته تلویزیونی از مانیتور خود جریان برق اصلی را می گیرد. کابل محوری از دوربین به سمت سیگنال ویدئویی به مانیتور هدایت می شود. در هر دوربینی یک سوئیچر وجود دارد که صفحه نمایش را نگه می دارد و می تواند به نوبت و در صورت نیاز سوئیچ شود. به این ترتیب تصاویر در طول نمایش مطابق کاربرد سوئیچر هنگام ضبط تنظیم می شوند و سپس به ترتیبی که تنظیم شده اند روی صفحه مانیتور به نمایش در می آیند.

موارد گفته شده قسمت های مهم دوربین های مدار بسته هستند که با شناخت چگونگی کاربرد آنها بهتر می توانید برای خرید دوربین اقدام کنید.