پرش لینک ها

دوربین مدار بسته برای منزل

چرا داشتن دوربین مدار بسته برای منزل تا این اندازه حائز اهمیت است؟ دوربین مدار بسته از آن جهت مهم است که، سرقت از منازل تنها جنبه مادی ندارد، بلکه باعث می شود اعضای خانواده دیگر در خانه احساس آرامش و امنیت نکنند. از طرفی با ماشینی شدن زندگی این روزها اغلب منازل در طول روز خالی بوده و ساکنین آن شاغل هستند و همین امر خانه ها را به لقمه های حاضر و آماده ای برای سارقین تبدیل کرده است. لذا ضروری است منزل خود را با کمک سیستم امنیتی و نظارتی محافظت کنید. در ادامه بهترین دوربین مدار بسته برای منزل جهت حفظ امنیت خانه به شما معرفی می کنیم و انواع آنها را توضیح می دهیم.

راهنمای خرید دوربین مداربسته برای منزل

در اولین مرحله باید تحلیل دقیقی از منزل خود داشته باشید تا بتوانید، نوع و تعداد دوربین مداربسته را مشخص کنید. از این رو می توانید یک براورد اولیه از قیمت دوربین مداربسته خود داشته باشید. سپس بعد از خرید دوربین مدار بسته مناسب و بر اساس اصول طراحی و نقشه سیم کشی دوربین مداربسته اقدام به نصب دوربین خود کنید. از کجا بدانیم چه تعداد دوربین مورد نیاز است؟ به طور کلی جهت تعیین تعداد، نوع و خرید دوربین مدار بسته منزل باید به سه مورد زیر توجه کنید:

دوربین مداربسته برای مشاعات آپارتمانی :

در آپارتمان های مسکونی معمولا فضاهای اشتراکی زیادی از جمله، پارکینگ، آپارتمان، حیاط، آسانسور، راه پله ، درب ورودی و پشت بام ساختمان و … وجود دارد. البته باید دقت داشته باشید در نقاطی از ساختمان مانند راهروها که به احتمال زیاد دوربین روبروی درب ورودی هر واحد قرار میگیرد، نیاز به کسب اجازه از واحد ها است. در تعیین تعداد دوربین مدار بسته برای منزل در بخش مشاعات آپارتمان دقت کنید که هیچ نقطه کوری باقی نماند. از دیگر نکات مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که، دوربین های نصب شده در پارکینگ حتما از قابلیت دید در شب پشتیبانی کرده و وضوح تصویر خوبی داشته باشد. همچنین پوشش تصاویر باید به گونه ای باشد که علاوه بر تصویر ماشین ها، درب انباری ها نیز کاملا مشخص باشند. وسعت پارکینگ در تعداد یا محل نصب دوربین مدار بسته بسیار تاثیر گذار است.

دوربین مدار بسته در داخل آپارتمان :

از جمله نقاط حساسی که نباید از نصب دوربین در آن غافل شوید، داخل واحدهاست. بهترین نقاطی که پیشنهاد میکنیم دوربین نصب کنید، داخل اتاق پذیرایی و ورودی واحد است. البته اگر طبقات ابتدایی آپارتمان هستید که پنجره ها محافظ ندارند و سارقین به سادگی میتوانند از پنجره ها وارد آپارتمان شوند باید محلی دوربین را نصب کنید که پنجره ها در نقطه کور آن نباشد.

دوربین مدار بسته برای منزل های ویلایی :

گاهی برای حفظ امنیت منازل ویلایی خود نیازمند سیستم های نظارتی هستید. خانه های ویلایی معمولا دارای حیاط، باغ، ساختمان و پارکینگ هستند. این گونه منازل در مقایسه با آپارتمان بیشتر در معرض سرقت قرار می گیرند. از این رو دوربین مداربسته حتما باید طوری نصب شود که تمام درب های ورودی، پنجره ها، فضای حیاط و بیرونی را پوشش دهد. البته بدیهی است که حتما باید در کنار دوربین از دزدگیر منزل نیز استفاده کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

ویژگی های دوربین مداربسته مناسب برای خانه

1 – دوربین مداربسته آنالوگ HD

میان انواع دوربین های که برای منازل مسکونی و آپارتمان ها استفاده می شود، یکی از بهترین انتخاب ها دوربین های آنالوگ هستند. پرفروش ترین نوع این دوربین ها کیفیت 2 مگاپیکسل دارند. البته این دسته از دوربین ها دارای کیفیت بالاتری نیز هستند. سیستم مداربسته آنالوگ از چند دوربین مداربسته آنالوگ، DVR و مانیتور برای نمایش تصاویر تشکیل شده است. با در نظر گرفتن این موضوع که محیط های داخل خانه و آپارتمان برخلاف کارخانه ها آنچنان وسعتی ندارند، از طرف دیگر در منازل تنها هدف کنترل ورود افراد غریبه به داخل منزل است. از این رو جزئیات زیاد اصلا در اولویت نیستند. پس دوربین های آنالوگ 2 مگاپیکسلی کیفیت قابل قبولی را برای این منظور ارائه می دهند. از طرفی نصب این دوربین ها مانند دوربین مداربسته ip نیاز به داشتن دانش شبکه ندارند و آسان تر راه اندازی می شود.

2 – دوربین مداربسته IP:

سیستم تحت شبکه شامل چند دوربین مداربسته تحت شبکه، کابل شبکه و دستگاه NVR است. این دوربین ها به دلیل اینکه تصاویر را در  بستر شبکه جابجا می کنند، قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. از این رو توصیه می کنیم برای منازل مسکونی دوربین های آنالوگ که مقرون به صرفه تر هستند را تهیه کنید. اما چنانچه تمایل به استفاده از قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته IP را دارید می توانید این دوربین ها را خریداری نمایید.

 مراحل نصب دوربین مدار بسته

ابتدا طرح کلی از نمای منزل و قسمت هایی که می خواهید نصب دوربین مدار بسته در آنجا صورت گیرد روی کاغذ بیاورید. با توجه به اولویت قسمت هایی که نیاز به نصب دوربین مدار بسته دارند سعی کنید بهترین بسته را خریداری کنید برای مثال فقط دوربین هایی را خریداری کنید که روی در های خروجی نصب می شوند یا دوربین هایی که درون اتاق ها نصب می شوند. باید بدانید چه دوربینی می خواهید؛ دوربین بی سیم، دوربین مدار بسته مجهز به سنسور حرکتی یا قابل کنترل از راه دور برای نصب دوربین مدار بسته بالاترین گوشه اتاق را انتخاب کنید برای مثال محل اتصال دیوار  و سقف، اگر می خواهید دوربین را بیرون نصب کنید حتما باید در فاصله ای نصب شود که به راحتی قابل دسترسی نباشد. کاغذ پد پشت دوربین را بردارید و روی دیوار بچسبانید توجه کنید برای اینکه مدت زمان طولانی روی دیوار بماند بهتر است با پیچ آن را محکم کنید. پس از نصب دوربین مدار بسته آن را به پریز بزنید، همه دوربین ها آداپتور دارند قبل از اتصال دو شاخه آداپتور به برق از سلامت دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای اتصال سیم دوربین به DVR خود احتیاج به کابل های BNC دارید – این کابل ها را می توانید به سادگی به پورت های مناسب وصل کنید سپس چرخانده و در جای خود محکم کنید. بهتر است در نصب دوربین مدار بسته از لینک های بی سیم برای اتصال به کامپیوتر خود استفاده کنید پس از اینکه مانیتور را به DVR وصل کردید از هاب برای اتصال کابل ها با پورت جداگانه به دستگاه استفاده کنید برای پوشیدن سیم ها از رک استفاده کنید.

برچسب ها: دوربین مدار بسته برای منزل، قیمت دوربین مداربسته برای منزل، انواع دوربین مداربسته خانگی، انواع دوربین مدار بسته برای منزل، قیمت دوربین مدار بسته مخفی برای منزل، دوربین مدار بسته بیسیم، قیمت بهترین دوربین مدار بسته دید در شب، قیمت دوربین مدار بسته ارزان، بهترین دوربین مداربسته برای منزل، قیمت دوربین مدار بسته دید در شب، بهترین دوربین مدار بسته خانگی