پرش لینک ها

از کار انداختن دوربین های نظارتی با 6 روش ساده

4.2/5 - (29 امتیاز)

از کار انداخت دوربین نظارتی بنظر شما چرا تا این اندازه عبارت پرسرچی در صنعت دوربین مدار بسته است؟ راستش را بخواهید، هدف اصلی از نصب دوربین مداربسته حفظ امنیت یک محيط است. بنابراین افرادی که قصد ایجاد هرگونه اختلال در امنیت اعم از دزدی و… را دارند، اولین اقدامی که انجام می دهند تلاش برای از کار انداختن دوربین امنیتی ای است که در آن محیط نصب شده است. بدیهی است که برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی لازم است که با راه‌های هک کردن دوربین نظارتی کاملا اشنا شوید تا بتوانید جلوی این دست اقدامات خرابکارانه را بگیرید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن کوشیده ایم تا تمامی راهکارهایی که موجب ایجاد اختلال در روند دوربین نظارتی شما می شود را آموزش داده و راهکارهایی ارزنده برای جلوگیری از این اختلالات در اختیارتان بگذاریم.

روش های از کار انداختن دوربین های نظارتی

در ادامه به ارائه روش هایی که معمولا سارقین برای ایجاد اختلال در دوربین های امنیتی به کار میبرند میپردازیم.

1- ایجاد پوشش بر روی دوربین یا کور کردن آن

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد اختلال در دوربین های مداربسته پوشش دوربین می باشد که شما می توانید برای این کار از راه های گوناگون استفاده کنید که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

استفاده از اسپری رنگ برای از کار انداختن دوربین امنیتی

استفاده از چراغ قوه در شب

پوشاندن دوربین یا صورت

استفاده از دود

2- صدمه زدن به دوربین با ضربه فیزیکی

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید دوربین امنیتی را از کار بیندازید این است که ضربه فیزیکی به دوربین وارد کنید البته در نظر داشته باشید که باید دوربین در محل نصب شده باشد که شما به آن دسترسی داشت تا بتوانید با ضربه فیزیکی دوربین را از کار بیندازید برای این کار باید به لنز و بدنه دوربین  از طریق سنگ چوب یا غیره ضربه وارد کنید.

3- قطع ارتباط دوربین نظارتی

از کار انداختن دوربین مدار بستهدوربین های مداربسته از طریق کابل به سیستم های امنیتی اتصال داده می شود توجه داشته باشید که برای تامین برق دوربین های مداربسته معمولاً در ولتاژهای مشخص از کابل برق استفاده کرده و برای انتقال اطلاعات از دوربین نظارتی نیز کابلی به صورت جداگانه در دوربین تعبیه شده است که در صورتی که هر یک از این کابل ها قطع شود دوربین دچار اختلال شده و نمی تواند تصاویر را ضبط کند و شما دیگر نمی توانید اطلاعات دوربین را دریافت و یا ارسال کنید پس در نظر داشته باشد که زمانی که می خواهید دوربین خود را نصب کنید محل نصب را به گونه‌ای در نظر بگیرید که ارتباط با دوربین شما به سختی باشد تا کسی نتواند کابل‌های دوربین را قطع کند.

راهکارهایی برای خنثی کردن این روش:

  • استفاده از دوربین های خورشیدی
  • استفاده از محافظ کابل
  • قابلیت HLC در سیستم مدار بسته
  • استفاده از دوربین های باتری خور
  • قابلیت Temper Detection
  • استفاده از محافظ کابل

4- ضربه الکتریکی

یکی دیگر از روش های از کار انداختن دوربین های مدار بسته استفاده از شوکر الکتریکی می باشد برای از کار انداختن دوربین های مداربسته از شوکر های برقی نیز می توانند جهت ایجاد نوسانات شدید برق در کابل و بدنه دوربین استفاده کرده و با وارد کردن ضربات الکتریکی به بدنه ی دوربین امنیتی را از کار بیندازند.

5- هک دوربین های امنیتی

اگر فردی قصد داشته باشد در دوربین امنیتی اختلال ایجاد کند می تواند با نفوذ در تنظیمات دوربین در فرکانس آن اختلال ایجاد کرده و عملکرد دوربین را به صورت کامل مختل می کند البته در نظر داشته باشید که در این جا باید فردی که قصد هک دوربین امنیتی را دارد آی پی دوربین را در دست داشته باشد.

6- از کار انداختن دوربین نظارتی از طریق گوشی با ایجاد با پارازیت

از این تکنینک برای جلوگیری از برقراری ارتباط در سیستم های امنیتی بی سیم استفاده می شود. دستگاه های پارازیت را اغلب تحت عنوان مولدهای تداخل یا سرکوب کننده سیگنال می شناسند، که به آنها Jammer نیز گفته می شود. برای ایجاد تداخل، جمرها در فرکانس دوربین کار می کنند تا بتوانند عملکرد آن را در شعاع خاصی مختل کنند. ایده ای که در پشت پارازیت بی سیم وجود دارد این است که دستگاه بی سیم، داده ها را از طریق فرکانس خاصی منتقل می کند. اگر میخواهید جلوی این فرکانس را بگیرید باید با ارسال یک سیگنال قوی تر آن را مختل یا مسدود کنید. برای مسدود کردن سیگنال اول، سیگنال دوم باید به فرکانس خود قفل شود.

اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x