پرش لینک ها

اموزش نصب دوربین مداربسته در ساختمان ها

4.8/5 - (70 امتیاز)

اموزش نصب دوربین مدار بسته

در نظر داشته باشید که نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها باید توسط کارشناسان متخصص انجام شود. با این حال اگر کسی در زمینه لوازم الکترونیکی تخصص داشته باشد، می تواند این کار را به تنهایی انجام دهد. آنچه که باید در نصب دوربین مدار بسته مورد توجه قرار بگیرد، تعداد و نوع دوربین های مورد نیاز، قیمت، محل مناسب برای نصب دوربین ها، نوع کابل و تجهیزات جانبی سیستم و … است. ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن به اموزش نصب دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

آموزش نصب دوربین مدار بسته، مرحله به مرحله

از آنجایی که نصب دوربین یکی از ملزومات اصلی در محیط های اداری، تجاری و مسکونی به حساب می آید اموزش نصب دوربین مداربسته میتواند در کنترل هزینه ها به شما کمک کند.  در ادامه تلاش میکنیم تا یک راهنمای کامل و جامع آموزش نصب دوربین را با زبانی بسیار ساده بیان کنیم تا حتی افراد مبتدی نیز بتوانند کار نصب دوربین خود را به سادگی انجام دهند. مراحل نصب دوربین مدار بسته عبارتند از:

مرحله اول: بازدید از محل نصب دوربین مدار بسته و طراحی نقشه نصب و سیم کشی
مرحله دوم: انتخاب نوع و تعداد دوربین‌ های مورد نیاز برای پروژه
مرحله سوم: مشخص کردن محل قرار گیر دوربین ها و زاویه بندی آنها
مرحله چهارم: تعیین محل عبور کابل‌ها 
مرحله پنجم: تعیین و انتخاب نوع DVR یا NVR مناسب 
مرحله ششم: کابل کشی و سیم کشی دوربین
مرحله هفتم: متصل کردن اداپتور ها و دوربین ها
مرحله هشتم: راه اندازی دستگاه و اتصال هارد
مرحله نهم: اتصال لوازم جانبی مانند مانیتور یا تلویزیون و ماوس و میکروفن به DVR یا NVR
مرحله دهم: تنظیمات دوربین در DVR یا NVR 

مرحله اول : بازدید از محل نصب 

در اولین مرحله از اموزش نصب دوربین معمولا محیط شما باید توسط یک نصاب حرفه ای بازدید شود. با مشاهده محل نصب و در نظر گرفتن امکانات و ویژگی هایی که محیط شما دارد می توانید به سادگی تشخیص دهید که چه تجهیزات و تعداد دوربینی نیاز دارید. معمولا در این مرحله یک نقشه نصب برای شما طراحی می شود که بر اساس آن اقدام به نصب توسط نصاب انجام میشود.

انتخاب مجری یا نصاب دوربین مدار بسته ، اموزش نصب دوربین مداربسته

مرحله دوم: انتخاب نوع و تعداد دوربین‌ های مورد نیاز برای پروژه

پس از طراحی نقشه و بررسی پروژه مشخص می شود که چه تعداد دوربین مورد نیازتان است. شرایط جوی و محیطی، مکانی که قصد مجهز کردن آن به سیستم های نظارتی دارید نوع دوربین مورد نیازتان را مشخص می کند. مثلا اگر فضای پروژه شما محیط سرباز باشد نیاز به دوربین های مقاوم در برابر گرد و خاک و قطرات باران را دارید و یا اگر تصویر برداری در شب برایتان حائز اهمیت است نوع دوربینتان باید دید در شب باشد. در این مرحله پیشنهاد می کنیم حتما با یک کارشناس سیستم های نظارتی مشورت کرده و شرایط محیطی و انتظاراتتان را با وی در میان بگذارید تا نوع و تعداد دوربین هایی که نیاز دارید مشخص شود.

مرحله سوم: مشخص کردن محل قرار گیر دوربین ها و زاویه بندی آنها

در این بخش به آموزش یافتن مکان مناسب برای نصب دوربین مدار بسته می‌پردازیم. به طور کلی مکان های مناسب برای نصب دوربین به شرح زیر هستند:
1) روبه روی درب جلویی و پشتی ساختمان
2) پنجره های رو به خیابان و کوچه
3) اتاق های نشیمن و آشپزخانه
4) راه پله ها
5) اتاق نگهداری لوازم گران قیمت، اسناد و مدارک مهم
6) روبروی در تراس و…
موقعیت متناسب نصب دوربین مدار بسته بسیار مهم است. مکان هایی که در ادامه معرفی می شوند، برای نصب دوربین  مناسب هستند.

  • دوربین باید در بالاترین نقطه ساختمان نصب شوند، در این صورت دوربین ها از دسترس خرابکاران و سارقان دور می مانند و همچنین منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند.
  • دوربین های مدار بسته ای که بیرون ساختمان نصب می شوند، بهتر است زیر سایه بان قرار بگیرد تا از آسیب نور آفتاب و بارش برف و باران در امان بماند.
  • موقعیت نصب دوربین مداربسته باید طوری باشد که لنز آن در مقابل پرتو مستقیم نور خورشید و لامپ قرار نگیرد.
  • اطراف محلی که دوربین نصب می شود باید خلوت باشد تا مانع دید گسترده دوربین نشود.
  • بهتر است دوربین در گوشه های ساختمان نصب شود، در این صورت کابل های متصل به آن از دید افراد مخفی می شود.
  • محل نصب دوربین باید نزدیک به پریز برق و یا دیگر انواع منبع تغذیه باشد.
  • اگر دوربینی در محلی نصب شود که در معرض دید افراد باشد، جلوی فعالیت سارقان گرفته می شود.

مرحله چهارم: تعیین محل عبور کابل‌ها 

در این مرحله از نصب دوربین باید محل دقیق عبور کابل ها در نظر گرفته شود. معمولا در ملک های شخصی که اجازه سوراخ کردن دیوار را دارید کابل کشی داخلی و در سایر ملک ها کابل کشی خارجی است. از طرفی محل عبور کابل ها بهتر است به گونه ای طراحی شود که کمترین مسافت ممکن تا دوربین ها پیموده شود. این کار هم موجب می شود تجهیزات کمتری استفاده کنید و هم طول عمر آداپتور ها را افزایش می دهد.

مرحله پنجم: تعیین و انتخاب نوع DVR یا NVR مناسب 

در این مرحله با توجه به نوع دوربینی که در مرحله دوم انتخاب کردین، باید نوع  دستگاه ضبط ویدئویی را انتخاب کنیم. معمولا برای دوربین های تحت شبکه از دستگاه های NVR و برای دوربین های آنالوگ از دستگاه های DVR استفاده می شود.

مرحله ششم: کابل کشی و سیم کشی دوربین

بعد از انتخاب  نوع دوربین نوبت به کابلکشی کابل های RG / شبکه و کابل برق می باشد که به ترتیب شما باید برای هر دوربین یک کابل برق و یک کابل تصویر تا محل نصب دوربین بکشید

مرحله هفتم: متصل کردن اداپتور ها و دوربین ها

بعد از اتمام کابلکشی دوربین ها را در محل مشخص شده روی دیوار یا سقف پیچ کنید و کنار هر دوربین یک آداپتورجهت تامین برق دوربین قرار دهید.

مرحله هشتم: راه اندازی دستگاه و اتصال هارد

بعد از اتصال دوربین و آداپتورها،کیس دستگاه دستگاه را باز کنید و کابل برق و ساتای هارد را متصل کنید .سعی کنید از هارد وسترن بنفش که مناسب رکورد تصاویر دوربین های مداربسته هستند استفاده کنید.

مرحله نهم: اتصال لوازم جانبی مانند مانیتور یا تلویزیون و ماوس و میکروفن به DVR یا NVR

توجه داشته باشید قبل از روشن کردن دستگاه ضبط تصاویر تمامی اتصالات دستگاه را وصل کنید و در انتها برق دستگاه را روشن کنید.ابتدا ماوس / کابل HDMI  یا VGA را متصل کنید.

مرحله دهم: تنظیمات دوربین در DVR یا NVR 

در انتها برق دوربین ها و دستگاه را وصل کنید و تنظیمات دستگاه را مرحله به مرحله انجام دهید.

اموزش نصب دوربین مداربسته : انجام سیم کشی، نصب صحیح تجهیزات و اتصال آن ها به هم

برای توضیح بهتر روند نصب دوربین مدار بسته، سیستم های امنیتی را به سه دسته کلی آنالوگ، شبکه یا IP و بدون سیم یا وایرلس تقسیم بندی می کنیم. در ادامه طریقه نصب این سه نوع ازدوربین های مدار بسته را شرح خواهیم داد.

1) دوربین مدار بسته آنالوگ

شکل شماتیک نصب دوربین های آنالوگ در تصویر بالا نشان داده شده است. پس از نصب دوربین مدار بسته در محل مناسب، سیم برق آن را به منبع تغذیه وصل کنید. از یک کابل BNC برای اتصال دوربین و دستگاه گیرنده DVR استفاده کنید. این کابل از یک طرف به قسمت Output دوربین امنیتی و از سمت دیگر به قسمت Input دستگاه DVR متصل می شود. سپس با یک کابل BNC، قسمت Output دستگاه DVR را به قسمت Input مانیتور وصل کنید. در این مرحله با روشن کردن سیستم دوربین، تصاویر در مانیتور نشان داده می شود. در انتها با استفاده از پوشش های مناسب، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید.

2) دوربین تحت شبکه یا IP

تعمیر دوربین مداربسته ، اموزش نصب دوربین مداربسته

در این سیستم ها از دستگاه گیرنده NVR استفاده می شود. این سیستم ها از یک کابل برای اتصال دوربین و دستگاه NVR استفاده می کنند. این کابل هم تصاویر ویدیویی و هم انرژی الکتریکی مورد نیاز را منتقل می کند. همانند دوربین های آنالوگ، پس از نصب و اتصال قطعات و آزمایش درستی کارکرد سیستم، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید. با انجام این کار علاوه بر زیبایی و ظرافت کار، کابل ها از آسیب بیرونی در امان می مانند. با مشاهده تصویر شماتیک بالا می توانید فرایند نصب را به آسانی انجام دهید.

3) دوربین بی سیم یا وایرلس

همانطور که در شکل بالا می بینید، برای نصب دوربین وایرلس، نیازی به کابل کشی وجود ندارد. در این شرایط امکان تغییر مکان دوربین به آسانی وجود دارد. برای نصب این دوربین، پس از قرار دادن دوربین در محل مناسب، آن را به منبع تغذیه وصل کنید. یک دستگاه بی سیم که به دستگاه DVR متصل می شود، تصاویر ارسالی از دوربین را دریافت کرده و وارد دستگاه DVR می کند. این تصاویر از طریق سیم از دستگاه DVR به مانیتور منتقل شده و نمایش داده می شوند. مزیت این دوربین ها سهولت در نصب، سهولت امکان جابجایی دوربین و عدم نیاز به پوشاندن کابل می باشد.

قوانین نصب دوربین چیست؟ این سوالی است که پاسخ دقیق آن را حتما باید قبل از خرید دوربین مداربسته بدانید، چراکه قوانین هر کشوری، اهدافی را دنبال می‌کند که مهمترینش حفظ امنیت افراد آن جامعه است. بدیهیست که ایران نیز از این قائده مستثنی نیست، مانند سایر کشورها، برای حفظ امنیت مردم تلاش‌هایی صورت گرفته است و قوانینی تدوین شده است و مردم موظف و ملزم به تبعیت از آن قوانین می‌باشند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی نظارت گستر ایمن به بررسی قوانین نصب دوربین خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع دوربین های برند داهوا

قوانین نصب دوربین مدار بسته

قوانین نصب دوربین مدار بسته

در اصل چیزی به عنوان قانون نصب و استفاده از دوربین نداریم لیکن از موارد دیگر می‌توان تحلیل نمود و آنها را به دوربین های امنیتی نیز تعمیم داد. در ادامه برخی از مهم ترین های آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

1- حفظ حریم خصوصی

قوانین نصب دوربین مدار بسته

اصل ۲۵ قانون اساسی:  بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، ‌مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.

استراق سمع و گوش دادن مخفیانه به حرف‌های دیگران، نظارت کردن بر افراد دیگر، منع شده است و تنها حکم قانون است که این ممنوعیت را می‌تواند از بین ببرد.

به عنوان نمونه: نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور برای پیشگیری و کشف جرم، امنیت جامعه از وسایل متفاوتی استفاده می‌کنند که یکی از مهمترین ابزارها، نصب سیستم های نظارتی است.

2- عدم تعرض بر جان و مال و حیثیت مردم

اصل ۲۲ قانون اساسی: ماده 22 از قانون اساسی قابل تعمیم به قوانین نصب دوربین مدار بسته است به این صورت که،  «حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.»

حیثیت و آبروی افراد باید که حفظ شود و از هر گزندی مصون باشد و بی شک از مهمترین لوازم برای حفظ این حیثیت، دوربین نظارتی است.

قانون منشور حقوق شهروندی :

قوانین نصب دوربین مدار بسته

ماده ۴۱ منشور حقوق شهروندی: «کنترل‌های صوتی و تصویری خلاف قانون در محیط ‌های کار، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و سایر محیط‌های ارائه خدمت به عموم، ممنوع است.»

برای نصب دوربین در هر مکانی، قوانین خاصی مدنظر است که باید رعایت گردد، این ماده به نصب خلاف قانون در محیط‌ها اشاره کرده است و اگر با رعایت شرایط و قوانین صورت پذیرد منعی نخواهد داشت.

قانون دلایل اثبات دعوی:

ماده ۱۱۲۵ قانون مدنی: دلایل اثبات دعوی از قرار ذیل است:

  1. اقرار.
  2. اسناد کتبی.
  3. شهادت.
  4. امارات.
  5. قسم.

محاکم، فیلم‌ها، صداهای ضبط شده را مدرک جرم نمی‌دانند چرا که این موارد بسیار قابلیت تغییر، تقلب در آن وجود دارد، از این رو این‌ها صرفاً اماره، قرائن و نشانه هایی است که در رأی قاضی تأثیر گذار است فقط و به عنوان مدرک مورد استناد نمی‌تواند قرار گیرد.

3-  مجازات اسلامی

قوانین نصب دوربین مدار بسته

ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی که از جمله قوانینی است که قابل تعمیم به قوانین نصب دوربین مدار بسته بوده و مصوب سال ۱۳۹۲ است: ادله اثبات جرم عبارت از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است.

صدای ضبط شده و یا تصویری که به وسیله دوربین شما ضبط شده است به خودی خود دلیلی قطعی نیست و صرفاً به آگاهی بهتر قاضی کمک خواهد نمود.

قوانین نصب دوربین مدار بسته در آسانسورها

آسانسورها در مجتمع های مسکونی ، برج ها و ادارات و… فضای عمومی محسوب میشود و در صورتی که همراه با اطلاع رسانی به عموم باشد مجاز خواهد بود، ولی نصب هرگونه دوربین مخفی در محیط آسانسورها ویا هر

مکان دیگر اگر بدون مجوز قانونی از نهادهای ذیصلاح باشد جرم محسوب شده و پیگرد کیفری خواهد داشت.

قوانین نصب دوربین در کوچه

توجه داشته باشید که از فیلم های ضبط شده نمیتوان به عنوان مدرک در دادگاه استفاده کرد چراکه بر اساس ماده ۱۱۲۵ قانون مدنی، از فیلم، عکس و صدای ضبط شده به عنوان مدرک برای اثبات جرم نام برده نشده است. و در واقع این موارد صرفا برای مشخص کردن تصور ذهنی و دادن اطلاعات بیشتر به دادگاه ارائه می‌شوند و بس.

قوانین نصب دوربین مدار بسته مخفی در اماکن عمومی

طبق قانون، استراق سمع و نظارت بر زندگی خصوصی افراد غیرقانونی است،‌ ازاین‌رو استفاده از دوربین مخفی خلاف قانون است و  کسی که دوربین مخفی نصب کرده نیز مجرم شناخته می‌شود و تصاویر ضبط شده نیز قابل

استناد نیست.

به‌طورکلی دوربین‌های مداربسته، استفاده و کاربردهای متنوعی دارند اما به طور کلی باید دانست که نصب دوبین‌ها نباید جهت سلب آسایش دیگران استفاده شود و عدم رعایت موازین حتماً پیگرد قانونی و جریمه و مجازات سنگینی در پی دارد.

قوانین نصب دوربین مدار بسته در مشاعات ساختمان

قوانین نصب دوربین مدار بستهمشاعات ساختمان به مکان هایی گفته می شود که در طول شبانه روز افراد ساکن در ساختمان می توانند در آن ها تردد داشته باشند. آسانسورها، پارکینگ ها و حیاط ساختمان از مکان های پر تردد موجود در ساختمان ها هستند که تمامی ساکنان ساختمان از آن ها به صورت مشترک استفاده می کنند.برای نصب دوربین های مدار بسته در مشاعات ساختمان نیازی به اخذ مجوز رسمی نیست اما برای نصب دوربین در این مکان ها لازم است که رضایت کتبی تمام مالکان و اعضای ساختمان گرفته شود و همه آن ها به صورت کتبی رضایت خود را برای نصب دوربین های مدار بسته اعلام نمایند.

این در حالی است که اگر یکی از مالکان خواهان نصب دوربین در ساختمان باشد باید مجوزهای مربوطه را دریافت کند. علاوه بر دریافت رضایت نامه کتبی از مالکان و اعضای ساختمان لازم است که وجود دوربین در محل اطلاع رسانی شود تا مهمانانی که وارد ساختمان می شوند نیز از تحت نظارت بودن اعمال خود مطلع باشند.

قوانین نصب دوربین مخفی

نصب دوربین مداربسته مخفی به هر نحو (در محیط‌های مشاع یا خصوصی) نیازمند مجوز است. در صورت شکایت به واسطه نصب دوربین مخفی حتی در منزل خود فرد، این موضوع می‌تواند به پرداخت جریمه سنگین یا تعقیب قضائی منجر شود.

قوانین نصب دوربین مدار بسته در محیط کار

دلایل قانونی بسیاری برای نصب دوربین مدار بسته در محیط‌های اداری و کاری وجود دارد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– حفظ امنیت کارکنان در مقابل خشونت و سرقت
– جلوگیری از خرابکاری و سوء‌رفتار
– نظارت بر برقراری امنیت و بهداشت در محیط کار
– بهبود بهره‌وری کارکنان
– رعایت الزامات قانونی (در برخی از قسمت‌ها مثل بخش خدمات مالی)
چند قانون کلی برای نصب دوربین در محیط کار وجود دارد؛ یکی از موارد قانونی این است که کارفرما باید به شیوه‌ای عمل کند که اعتماد و اطمینان متقابل بین کارمند و کارفرما حفظ شود. شرط قانونی بعدی این است که کارفرما نمی‌تواند اطلاعات خصوصی کارمندان را از طریق دوربین های نظارتی مورد بازرسی قرار دهد.
کارفرما باید حقوق انسانی را در استفاده از دوربین امنیتی رعایت کند و به صورت مناسب آن را به کار گیرد؛ نظارت توسط دوربین نباید برای کارمندان ایجاد مزاحمت کند.
کارفرما باید قبل از اقدام به نصب دوربین در محیط کار، اطلاعات زیر را در اختیار کارمندان قرار دهد:
– اطلاع از نصب سیستم نظارتی در محل کار
– علت نصب دوربین امنیتی
– محوطه‌ای که تحت پوشش دوربین قرار می‌گیرد
– چگونگی استفاده از تصاویر ضبط‌شده
– چگونگی حفاظت از حقوق کارمندان و حریم شخصی آنها

مجوز بازبینی دوربین های امنیتی

در هنگام وقوع هرگونه جرم و جنایت، چنانچه مکان وقوع حادثه مجهز به سیستم نظارتی باشد، بازبینی فیلم های دوربین ضروری است. چراکه کمک میکند تا پلیس از چگونگی وقوع حادثه مطلع شود. در مورد درخواست بازبینی دوربین نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند و در ادامه مطرح میکنیم.

لازم به ذکر است که بعضی از مدل های دوربین های مدار بسته، ظرفیت محدودی برای فیلم برداری دارند، پس اگر فیلم موجود در آن برایتان اهمیت دارد بهتر است زودتر آن را استخراج کنید. اکثر دوربین‌ها تا حدود یک ماه فیلم‌ها را ذخیره می‌کنند و پس از آن فیلم حذف می‌شود و فیلم‌های جدید جایگزین می‌شوند.

چنانچه دچار حادثه ای شوید و در اطراف محل وقوع حادثه، دوربین وجود داشته باشد، می‌توانید از صاحبان آن‌ها درخواست کنید فیلم‌های دوربین را به شما بدهند. در اکثر مواقع اگر مالک دوربین بداند شخصی دچار حادثه شده فیلم دوربین خود را در اختیارش می گذارد.  اما اگر به هر دلیلی تمایلی برای انجام این کار ندارند، می‌توانید از مراجع قانونی این موضوع را پیگیری کنید.

چنانچه در محل وقوع حادثه چندین دوربین نظارتی وجود داشته باشد، بهتر است فیلم تمامی این دوربین‌ها را استخراج کنید. چراکه زاویه مناسب نسبت به وقوع حادثه شناسایی مجرم را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر در حادثه ی پیش آمده با کمبود زمان دست و پنجه نرم میکنید، بهتر است هر دو روند درخواست بازبینی دوربین به صورت دوستانه از صاحبان دوربین‌ها و پیگیری از مراجع قانونی را هم‌زمان با یکدیگر انجام دهید و دستور قضایی بازبینی دوربین را تهیه کنید تا سریع‌تر به فیلم‌ها دسترسی پیدا کنید.

برای خرید دوربین مدار بسته داهوا کلیک کنید.

سوالات متداول نصب دوربین مدار بسته :

قوانین نصب دوربین مدار بسته

1- آیا می‌توانم دوربین امنیتی را در محیط‌های عمومی نصب کنم؟

نصب دوربین در محیط‌های عمومی و محیط‌هایی که روزانه افراد متعددی از آن جا عبور می‌کنند، مانند مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌ها، سطح خیابان‌ها، بزرگراه‌ها ممنوع نیست.

2- آیا بازبینی دوربینهای مداربسته نیاز به مجوز دارد؟

اگر فردی از وقوع جرم دچار خسارت شود، در صورتی که دوربین امنیتی در محل وقوع جرم وجود داشته باشد، پس از شکایت و به دستور قاضی، اشخاصی که متضرر شده‌اند این حق را دارند که با مجوز قضایی، نسبت به بازبینی فیلم دوربینها اقدام کنند.

3- چطور برای دریافت مجوز نصب دوربین مخفی یا دوربین در محیط‌های شخصی اقدام کنیم؟

برای دریافت مجوز جهت نصب دوربین در محیط‌ های غیر مجاز، پس از ارائه شکایت به واسطه تخریب، تهدید یا خطرات امنیتی و با مطرح کردن ضرورت نصب دوربین مداربسته به نیروی انتظامی یا مراجع قضائی می‌توانید در رابطه با دریافت مجوز نصب دوربین در محل اقدام کنید. البته کاربرد این سیستم مانند یک دوربین جاسوسی یا دوربین های مداربسته مخفی که جهت اجرای مفاسد نصب شده نیست.

4- آیا نصب دوربین در کوچه ها که معبر تردد همسایگان است، مجاز می باشد؟

کوچه‌ها به جهت اینکه محل عبور و مرور عابران و عموم مردم می‌باشند، زیرمجموعه محل‌های عمومی قرار می‌گیرند ولی طبیعتاً نسبت به مراکز خرید و … افراد کمتری تردد می‌کنند و جامعه کوچکتری در آن رفت و آمد دارند، از این رو اگر شما بخواهید برای مجتمع یا ساختمانتان دوربین  نصب کنید، باید سایر افرادی که در همسایگی شما ساکن هستند را در جریان قرار دهید و برای اطلاع دادن از وجود این دوربین‌ها، از تابلوهای شما یک دوربین استفاده کنید و سایرین را از این که در این مکان دوربین مداربسته نصب شده است آگاه نمایید.

البته دقت کنید که نباید دوربین را طوری نصب کنید که به ساختمان‌های دیگر اشراف داشته باشد و فقط باید کوچه مدنظرتان باشد.

5- آیا نصب دوربین خودرو در داخل ماشین قانونی است؟

بسیاری از مردم در ایران از این واقعیت که نصب دوربین های مداربسته در داخل ماشین کاملا قانونی است، اطلاع ندارند. دوربین های مداربسته در داخل یک ماشین در صورت وقوع هرگونه حادثه ای بسیار کمک کننده خواهند بود. طبق آخرین گزارشات منتشر شده توسط دولت حدود 22 میلیون وسیله نقلیه در ایران وجود دارد که از این تعداد حدود 65% اتومبیل می باشند و تقریبا در هر ساعت دو وسیله نقلیه تصادف می کنند. هیچ کسی در هیچ زمانی دوست ندارد که حادثه ای برایش اتفاق بیافتد، اما وقوع حادثه بدون هیچگونه شاهد عینی و یا هر نوع مدرک دیگری نیز می تواند برای فرد بسیار مشکل ساز شود. همچنین در صورت وجود شواهد کافی نیز دریافت مطالبات از  بیمه می تواند ماه ها و یا حتی سالها طول بکشد. علاوه بر اینها، موارد بسیار زیادی وجود دارند که برخی از اتومبیل ها حتی در پارکینگ های شخصی نیز دچار خرابکاری شده و آسیب دیده اند. چنین اقدامات خرابکارانه ای سالانه صدها هزار تومان به صاحبان خودرو ها خسارت زده و باعث افزایش سطح استرس و نگرانی در افراد می شود. بنابراین توصیه می شود تا یک دوربین در داخل اتومبیل ها به منظور جلوگیری از هرگونه اعمال خرابکارانه و همچنین وجود مدارک کافی در صورت وقوع هر تصادفی، نصب گردد.

فروشندگان زیادی در ایران هستند که دوربین  مخصوص اتومبیل را عرضه می کنند. این دوربین ها نسبتا ارزان قیمت بوده و انواع مختلفی از آنها در بازار موجودند. معمولا این دوربین ها توسط یک نگهدارنده در پشت آینه جلوی اتومبیل نصب می شوند و به این ترتیب دید راننده را محدود نکرده و همچنین در پشت آینه از دید مخفی می مانند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x